Partnerzy serwisu:
Pasażer

Część ED74 zastąpiona pojemniejszymi Flirtami i składami wagonowymi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Część ED74 zastąpiona pojemniejszymi Flirtami i składami wagonowymi
fot. P. Jurewicz
PKP Intercity zmieniły zestawienia części pociągów obsługiwanych dotychczas zmodernizowanymi jednostkami serii ED74. Przewoźnik tłumaczy to chęcią zaoferowania podróżnym większej liczby miejsc siedzących. Wbrew wcześniejszym planom tzw. Edyty nie pojechały też do Zakopanego.

Jednym z rozważanych scenariuszy wykorzystania czterowagonowych jednostek ED74 w nowym rocznym rozkładzie jazdy było wykorzystanie ich na trasie z Krakowa do Zakopanego. Ostatecznie 15 grudnia te pojazdy nie pojechały jednak na podgórską trasę. PKP Intercity tłumaczy, że zdecydowało się na skierowanie pod Tatry dwóch innych pociągów, w tym jednego zapewniającego bezpośredni dojazd do odleglejszych miejscowości (wcześniej analizowana była możliwość uruchomienia trzech par wahadłowych kursów do i z Krakowa).

„Osterwa” i łącznik do „Przemyślanina”

Pociągi te są obsługiwane zupełnie innym taborem. – Od 15 grudnia do Zakopanego kursują codziennie składy wagonowe zapewniające większą podaż miejsc niż jednostki ED74 – mówi Anna Zakrzewska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Pierwszym z nowych kursów jest IC „Osterwa” w wydłużonej relacji Szczecin – Zakopane – Szczecin, który dotychczas rozpoczynał i kończył bieg w Krakowie.

Drugim z nowych pociągów jest kurs oznaczony numerem 33107 (kategoria IC, w rozkładzie jazdy PKP PLK funkcjonuje pod nazwą „Przemyślanin”). Kursuje on pomiędzy Krakowem a Zakopanem i odjeżdża ze swojej stacji początkowej po 6:00 rano. – Jest on skomunikowany z pociągiem „Przemyślanin” ze Świnoujścia i Ustki – wskazuje nasza rozmówczyni. W kierunku przeciwnym odjazd z Zakopanego zaplanowano na 19:54, a w Krakowie również zapewniona jest przesiadka do kursu do Świnoujścia.

„Edyty” zbyt mało pojemne na najpopularniejszych kursach

Jak więc wykorzystywane są jednostki ED74? – W rozkładzie na sezon 2024/2025 obsługują one trasy Lublin – Kielce – Wrocław, Lublin – Kielce – Kraków i Lublin – Kielce – Katowice – informuje przedstawicielka narodowego przewoźnika. Są to relacje, w których „Edyty” kursowały również w ramach grafiku połączeń obowiązującego do 14 grudnia.

W części przypadków tabor został jednak zmieniony, bo PKP Intercity chciało zaoferować podróżnym więcej miejsc siedzących niż do tej pory. – TLK „Spodek” Katowice – Poznań – Katowice jest zestawiony z wagonów. IC „Pułaski” Kraków – Poznań – Kraków jest zaś obsługiwany składem zespolonym Flirt – stwierdza Anna Zakrzewska. Tłumaczy, że to najpopularniejsze pociągi, które do tej pory były realizowane zespołami trakcyjnymi serii ED74.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Tabor i technika

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Tabor i technika

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Łukasz Malinowski 24 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Tabor i technika

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Tabor i technika

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Łukasz Malinowski 24 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5